روایت‌های قرمز و آبی از دربی پایتخت

گفت‌وگوی «ایران» با شایان مصلح، مدافع پرسپولیس که پس از 3 ماه فیکس شد
 می‌خواهیم قهرمانی‌مان را با برد دربی مسجل کنیم

حامد جیرودی


پرسپولیس در حالی موفق به شکست استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر شد که برانکو، سرمربی سرخپوشان تغییرات زیادی را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرده بود. یکی از این تغییرات، حضور شایان مصلح در پست دفاع چپ بود؛ بازیکنی که معمولاً به عنوان جانشین در بازی‌های مختلف به میدان می‌رود و بازی‌های تأثیرگذاری را هم از خود به نمایش می‌گذارد. این موضوع باعث شد تا به سراغ این مدافع رودباری برویم و با وی صحبت کنیم. مصلح در گفت‌وگویی که با «ایران» داشت، ابراز امیدواری کرد که پرسپولیس در دربی86 هم به پیروزی برسد.

در دیدار مقابل استقلال خوزستان هم به پیروزی رسیدید. بازی چطور بود؟
خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و توانستیم به 3 امتیاز برسیم. ان‌شاءالله که با پیروزی در دربی هم بتوانیم قهرمانی‌مان را مسجل کنیم. درباره بازی هم باید بگویم که خیلی خوب بود که گل نخوردیم و توانستیم این روند را حفظ کنیم.
بازی زیر باران شدید کار شما و تیم حریف را سخت کرده بود. این طور نیست؟
من که به باران عادت دارم اما حق با شماست. باران شدید باعث شده بود کار برای بازیکنان سخت و روند بازی کند شود. چمن استادیوم آزادی که بهترین چمن ایران است، لغزنده شده بود و کار دفاعی را سخت می‌کرد.
خودت هم در این بازی، بعد از مدت‌ها در ترکیب اصلی به میدان رفتی.
بله من آخرین بار در بازی رفت با پدیده در ترکیب اصلی بازی کرده بودم. بالاخره این که بعد از مدتی دوباره در ترکیب اصلی بازی کنی، سخت است اما خدا را شکر همه گفتند خوب بودم و فکر می‌کنم که توانستم رضایتبخش بازی کنم.
به غیر از تو،برانکو از بازیکنان تازه دیگری مثل سیامک نعمتی، رادوشوویچ، بشار رسن و احمد نوراللهی در ترکیب اصلی استفاده کرده بود. این موضوع باعث ناهمانگی تیم نشده بود؟
به هر حال این موضوع طبیعی است. وقتــــــــی بازیکنی به میدان نرود یا کم بازی کند، از شرایط بازی خارج می‌شود اما در کل عملکرد بچه‌ها بخصوص در نیمه دوم خوب بود و به نظر من بین تیم اصلی پرسپولیس و نفرات جانشین فاصله زیادی وجود ندارد.
در روزهای گذشته بخصوص پس از باخت به السد قطر، انتقادهایی مطرح می‌شود که پرسپولیس مثل ابتدای فصل باطراوت بازی نمی‌کند!
به نظر من این انتقادها منطقی نیست و جایی ندارد. تیم ما با احتساب باخت به الهلال در نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، در این فصل تنها 3 باخت داشته و با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد. در فوتبال هم که قرار نیست یک تیم همیشه برنده شود.
بازی پنجشنبه برابر استقلال را چطور می‌بینی؟
توکل به خدا، ما به میدان می‌رویم که برنده شویم اما باید دید که چه پیش می‌آید. استقلال تیم خیلی خوبی شده و این هفته هم پیروزی پر گلی را برابر فولاد به دست آورد اما ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین بازی‌مان را انجام دهیم و در نهایت پیروز میدان باشیم تا قهرمانی‌مان در لیگ برتر قطعی شود.
استقلالی‌ها در مصاحبه‌هایشان به این موضوع اشاره کرده‌اند که می‌خواهند با اختلاف پرسپولیس را شکست دهند. در این خصوص چه نظری داری؟
من در این خصوص نظری ندارم. من درباره تیم خودم صحبت می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم با یک بازی خوب، به پیروزی برسیم و دل هواداران را شاد کنیم.


فرشید باقری، هافبک دفاعی استقلال در گفت و گو با «ایران»:
 هواداران را روز دربی خوشحال می‌کنیم

آرتین فرهادی
فرشید باقری، یکی از بازیکنان آماده این روزهای استقلال است. بازیکنی که هر وقت نیمکت‌نشین شده، استقلال  طراوت نداشته و گل هم خورده است. سیدحسین حسینی در بازی با فولاد خوزستان به دلیل تعلل در زدن ضربه از داور کارت زرد گرفت، اتفاقی که با عصبانیت و ناراحتی دروازه‌بان جوان استقلال روبه‌رو شد. او اعتقاد داشت که بی جهت کارت زرد گرفته و سه کارته شده است. او همچنین با باقری به خاطر اینکه پشت توپ قرار نگرفته، درگیری لفظی پیدا کرد. به بهانه بازی با فولاد خوزستان و همچنین دربی 86، خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با باقری انجام داد.

از بازی با فولاد شروع کنیم.
بازی خیلی خوبی انجام دادیم که نتیجه‌اش زدن 4 گل بود. خوشبختانه از موقعیت‌هایمان استفاده کردیم و به پیروزی دست پیدا کردیم.
چه اتفاقی افتاد که در صحنه کارت زرد سیدحسین حسینی با او درگیر شدی؟
چه درگیری؟ من و سید با هم دوست هستیم. از ابتدای فصل هم اتاق هستیم و بارها با هم بودیم و هیچ مشکلی هم نداریم.
اگر با هم دوست هستید، چرا درگیر شدید؟
آن لحظه نه تنها سید، بلکه همه ما از کارتی که گرفت و دربی را از دست داد، ناراحت شدیم. مشکل خاصی پیش نیامد و همه چیز تمام شد. بعد بازی در رختکن از هم عذرخواهی کردیم و تمام شد.
حسینی می‌گوید شما باید پشت توپ می‌ایستادی و نباید کارت می‌گرفت.
از این اتفاقات در فوتبال می‌افتد، همان طور که گفتم، من و سید با یکدیگر هم‌اتاقیم و دوست‌های صمیمی هستیم. امیدوارم کارت زرد او را ببخشند، چون داور خیلی زود تصمیم گرفت به او کارت بدهد. چند ثانیه بیشتر طول نکشید که داور کارت داد. همه ما از کارت سید ناراحتیم و امیدوارم این جریمه را برگردانند.
شاید حسینی تصور کرده که تو باعث شدی دربی را از دست بدهد.
کدام بازیکن حاضر می‌شود چنین کاری کند؟ همان طور که گفتم، ما با هم دوست هستیم.
بگذریم، درباره دربی صحبت کن.
دربی بازی حساسی برای هواداران است و ما می‌خواهیم با پیروزی هواداران‌مان را خوشحال کنیم.
با توجه به شرایط جدولی، وضعیت تیم در لیگ را چطور می بینی؟
در نیم فصل اول امتیازات زیادی را از دست دادیم و شاید اگر چند بازی را برده بودیم، الان در کورس قهرمانی بودیم. البته خوشبختانه به فینال جام حذفی رسیده‌ایم و امیدوارم با قهرمانی بتوانیم یک جام به هواداران بدهیم.
قبول داری که امسال شرایط بهتری نسبت به گذشته داری؟
امسال خدا را شکر شرایطم نسبت به سال گذشته بهتر شده است. در استقلال جا افتاده‌ام، با شرایط تیم و هواداران آشنا شده‌ام و بهتر می‌توانم کار کنم.
در آستانه دربی چه صحبتی با هواداران داری؟
ما تا آخرین لحظه چه در لیگ و چه جام حذفی می‌جنگیم. هدف همه شاد کردن دل هواداران است و با تمام وجود به داخل زمین می‌رویم.

نکته
شرایط خوب پرسپولیس و استقلال، انتظار از جذاب‌تر شدن دربی 86 را بیشتر کرده است. سرخپوشان در صدر جدول قرار دارند و آبی‌ها هم که به‌ روزهای اوج خود رسیده‌اند و چه در لیگ برتر و چه در آسیا نتایج خوبی کسب کرده‌اند. از سویی هر دو تیم در آخرین بازی‌شان به‌ پیروزی رسیده‌اند. در این شرایط، هواداران دو تیم، انتظار برد را از تیم‌های خود دارند. این موضوع باعث شد تا به‌ سراغ دو بازیکن سرخابی برویم و با آنها صحبت کنیم. شایان مصلح مدافع پرسپولیس و فرشید باقری هافبک دفاعی استقلال که هر دو در بازی آخر تیم هایشان مقابل استقلال خوزستان و فولاد در ترکیب اصلی بازی کرده‌اند. این دو بازیکن، در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره شرایط تیم‌های خود و دربی صحبت کرده‌اند.